OBCHODNÍ PODMÍNKY


společnosti Digital Hotspot CZ s.r.o., IČO: 177 75 710, se sídlem Radlická 663/28, Smíchov, 150 00 Praha 5, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 376505, upravující podmínky provozu a užívání Platformy „Capitain.io“ provozované Provozovatelem (dále jen „Obchodní podmínky“).

  1. VYMEZENÍ ZÁKLADNÍCH POJMŮ
    1. Provozovatel – společnost Digital Hotspot CZ s.r.o., IČO: 177 75 710, se sídlem Radlická 663/28, Smíchov, 150 00 Praha 5, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 376505.
    2. Webové stránky – webové stránky Provozovatele na adrese https://www.capitain.io/cs/.
    3. Platforma – platforma dostupná na adrese https://app.capitain.io/.
    4. Klient – fyzická osoba podnikající nebo právnická osoba, která má sídlo, případně vyvíjí podnikatelskou či obdobnou činnost na území České republiky, uzavírající Smlouvu s Provozovatelem.
    5. Smlouva – smlouva o užívání Platformy uzavřená postupem dle těchto Obchodních podmínek, jejíž obsah je určen těmito Obchodními podmínkami.
    6. Smluvní strany – Provozovatel a Klient.
    7. Zákazník – zákazník Klienta.
    8. Zákaznická data – data (vč. osobních údajů) týkající se Zákazníka, které Klient jakožto správce těchto údajů nahrává do Platformy.
    9. Uživatel – uživatelský podúčet zřízený Klientem v rámci jeho Účtu pro zaměstnance Klienta nebo jiné osoby podílející se na činnosti Klienta jménem a na účet Klienta. Nejedná se o samostatné Klienty.
    10. Předplatné – předplatné (subscription) opravňující k Plnému přístupu k Platformě za podmínek stanovených těmito Obchodními podmínkami.
    11. Verze zdarma – přístup k Platformě, který je zdarma a slouží k vyzkoušení Platformy před zakoupením Předplatného. Poskytnutí Verze zdarma je na uvážení Provozovatele a není na ni právní nárok. Verze zdarma je časově omezena. V rámci Verze zdarma mohou být omezeny určité funkcionality Platformy.
    12. Plný přístup – přístup k Platformě na základě Předplatného.
  2. PŘEDMĚT OBCHODNÍCH PODMÍNEK
    1. Tyto Obchodní podmínky upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v účinném znění (dále jen „Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě Smlouvy uzavírané mezi Provozovatelem a Klientem, na jejímž základě Provozovatel umožňuje Klientovi užívat Platformu, jejíž podmínky jsou upraveny těmito Obchodními podmínkami. Ustanovení Obchodních podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy od okamžiku nabytí účinnosti Smlouvy.
    2. Ustanovení odchylná od Obchodních podmínek je možné sjednat pouze písemně. Taková odchylná ujednání jsou součástí Smlouvy a mají přednost před ustanoveními těchto Obchodních podmínek.
    3. Tyto Obchodní podmínky se vztahují na užívání Platformy pouze ze strany fyzických nebo právnických osob, které jednají při uzavírání Smlouvy a užívání Platformy v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání (tj. jako podnikatelé) a zároveň mají sídlo, případně vyvíjejí podnikatelské či obdobné aktivity na území České republiky. Platforma není určena pro fyzické osoby – spotřebitele a také pro právnické osoby a fyzické osoby podnikající, které nemají sídlo nebo nevyvíjejí podnikatelské či obdobné aktivity na území České republiky.
  3. PLATFORMA
    1. Platforma je dostupná na https://app.capitain.io/. Platformu lze užívat výhradně na základě uzavřené Smlouvy prostřednictvím Webových stránek za podmínek dále stanovených.
    2. Platforma je dostupná v režimu software as a service výhradně prostřednictvím dálkového přístupu (prostřednictvím příslušných Webových stránek) a Klient neobdrží žádnou kopii Platformy; K Platformě může Klient přistupovat pouze využitím dálkového přístupu.
    3. Platforma je plně automatizovaným nástrojem a veškeré využívání jejích funkcí ze strany Klienta je odpovědností Klienta.
    4. Pro fungování Platformy může Klient do Platformy nahrávat svá data, podklady, materiály, Zákaznická data a další obsah za účelem zpracování Platformou a poskytnutí funkcionalit Platformy, mezi které patří například vytěžování informací z podkladů nahraných Klientem nebo Uživatelem do Platformy napřímo, příp. prostřednictvím jiných služeb.
    5. Provozovatel se zavazuje vynaložit přiměřené úsilí k tomu, aby Platforma byla dostupná a funkční. Klient však bere na vědomí, že ani přes toto úsilí Provozovatele Platforma nemusí být vždy plně k dispozici, zejména z důvodů nutné údržby hardwarového a softwarového vybavení Provozovatele nebo třetích osob. Provozovatel nenese odpovědnost za jakoukoli újmu vzniklou Klientovi z důvodu nedostupnosti či nefunkčnosti Platformy.
    6. Provozovatel je oprávněn kdykoliv provádět změny obsahu a funkcí Platformy, včetně jejich ukončení. Provozovatel bude o těchto změnách Klienta informovat předem, pokud to bude možné, změny ale mohou být provedeny i bez předchozího informování. Toto probíhá automaticky a tyto Obchodní podmínky se vztahují se i na aktualizovanou Platformu. Klient není oprávněn změny odmítnout, neboť Platforma je poskytována „tak jak je“ („as is“). Klient má však možnost ukončit užívání Platformy v souladu s těmito Obchodními podmínkami. Provozovatel však není povinen poskytovat Klientovi aktualizace Platformy.
  4. UZAVŘENÍ SMLOUVY
    1. K uzavření Smlouvy dochází na základě objednávky ve formě registrace Klienta učiněné prostřednictvím elektronického registračního formuláře žádosti o Verzi zdarma dostupného na Webové stránce (dále jen „Registrace“). Do Registrace musí Klient vyplnit všechny údaje vyžadované elektronickým registračním formulářem jako povinné. Klient je povinen uvádět pouze správné, úplné a aktuální údaje.
    2. Za Klienta, který je právnickou osobou, při uzavírání Smlouvy jedná vždy fyzická osoba, která je v tomto rozsahu oprávněna za Klienta jednat (dále jen „Pověřená osoba“). Odesláním Registrace Pověřená osoba stvrzuje, že má veškerá potřebná zmocnění a oprávnění k tomu, aby takto za Klienta jednala. Pověřená osoba není smluvní stranou Smlouvy, tou je vždy pouze Klient.
    3. Odesláním Registrace Klient potvrzuje, že se seznámil s těmito Obchodními podmínkami a že s jejich zněním souhlasí, což potvrzuje i zaškrtnutím příslušného checkboxu. Klient rovněž potvrzuje, že bere na vědomí Podmínky zpracování osobních údajů dostupné k nahlédnutí na Webové stránce.
    4. Na základě doručení formuláře Registrace Provozovateli Provozovatel kontaktuje Klienta s nabídkou na uzavření Smlouvy; Provozovatel je oprávněn nabídnout Verzi zdarma, případně rovnou Předplatné, dle svého uvážení. Pokud Klient uvede v reakci na nabídku Provozovatele výhrady k nabídce nebo navrhne změny nabídky, musí Provozovatel s těmito výslovně souhlasit; v opačném případě nemůže dojít k uzavření Smlouvy.
    5. K uzavření Smlouvy dojde za předpokladu, že se Provozovatel a Klient shodli na podmínkách Smlouvy a:
      1. v případě nabídky Verze zdarma okamžikem prvního přihlášení Pověřené osoby do Platformy;
      2. v případě nabídky Předplatného bez Verze zdarma řádným zaplacením Ceny Předplatného; v tomto případě Provozovatel zpřístupní Klientovi Platformu v rámci Předplatného ode dne sjednaného na základě nabídky Předplatného, jinak nejpozději do 3 (tří) dnů od uzavření Smlouvy.
    6. Provozovatel si vyhrazuje právo jednání o Registraci kdykoliv přerušit nebo ukončit, ustanovení § 1729 Občanského zákoníku se nepoužije.
  5. ÚČET KLIENTA, UŽIVATELÉ
    1. Na základě uzavření Smlouvy je Klientovi na e-mailovou adresu uvedenou v Registraci bez zbytečného odkladu po uzavření Smlouvy, v případě Verze zdarma poté, co si Provozovatel a Klient potvrdí podmínky Verze zdarma s odkazem, zaslán e-mail s odkazem na zřízení jeho uživatelského účtu prostřednictvím služby třetí strany, prostřednictvím kterého mu bude umožněno přistupovat k Platformě a využívat její funkcionality (dále jen „Účet“).
    2. Účet náleží vždy jednomu Klientovi – podnikatelskému subjektu (fyzické nebo právnické osobě) s vlastním IČO. Každý Klient si může zřídit pouze jeden Účet.
    3. Za správnost a pravdivost veškerých údajů uvedených v Účtu odpovídá Klient. Při jakékoli jejich změně je Klient povinen údaje bez zbytečného odkladu aktualizovat. Provozovatel nenese odpovědnost za jakoukoli vzniklou škodu, pokud Klient do Účtu uvede nesprávné či nepřesné údaje či poruší svoji povinnost aktualizovat údaje v rámci Účtu dle tohoto odstavce.
    4. Pro přístup do Účtu je třeba správně zadat přihlašovací údaje Klienta. Klient je povinen své přihlašovací údaje náležitě chránit a zabránit jakékoli třetí osobě v neoprávněném přístupu k přístupovým údajům (za třetí osoby se nepovažují osoby oprávněné jednat za Klienta). Klient odpovídá za škodu, která vznikne nedostatečnou ochranou jeho přihlašovacích údajů. V případě podezření z prozrazení přístupových údajů či jejich zneužití musí Klient bez zbytečného odkladu své přístupové údaje změnit a zároveň kontaktovat Provozovatele na podpora@capitain.io. Klient nese plnou odpovědnost za aktivitu probíhající na jeho Účtu, nehledě na to, zda ji činí Klient, Uživatelé, jiná osoba Klientem pověřená či jiná třetí osoba.
    5. Provozovatel neodpovídá za škodu, která vznikne v důsledku neautorizovaného přístupu na Účet třetí osobou v důsledku nedodržení povinností Klienta vyplývajících z těchto Obchodních podmínek.
    6. Klient je oprávněn v rámci Účtu zřizovat Uživatele – podúčty pro zaměstnance Klienta, případně pro jiné osoby, které k Platformě přistupují pro účely výkonu činností, které vykonávají jménem a na účet Klienta. Maximální počet Uživatelů, které může Klient v rámci svého Účtu zřídit, je určen konkrétními podmínkami Předplatného, které Klient využívá. Jednotliví Uživatelé mohou mít přiděleny určité role a jejich uživatelská oprávnění mohou být omezena v závislosti na rozhodnutí Klienta a možností Platformy. Klient odpovídá za užívání Platformy ze strany Uživatelů, jako by jednal sám; podmínky užívání Platformy prostřednictvím Uživatelů se obdobně řídí podmínkami užívání Účtu Klienta. Klient není oprávněn umožnit přístup do Platformy třetím osobám, které nevykonávají pro Klienta činnost jménem a na účet Klienta. Pro poskytnutí přístupových údajů a změnu hesla platí pro Uživatele obdobně odst. 5.3 Obchodních podmínek.
  6.  VERZE ZDARMA
    1. Dle uvážení Provozovatele může být Klientovi poskytnuta nejprve Verze zdarma, a to na období sjednané ve Smlouvě.
    2. Klient bere na vědomí, že v rámci Verze zdarma nemusí být neomezeně přístupné všechny funkce Platformy.
    3. Pokud Klient nejpozději k poslednímu dni trvání Verze zdarma nezaplatí řádně Cenu Předplatného, Smlouva je automaticky ukončena a Klient ztratí možnost užívat Platformu, přičemž Provozovatel při ukončení Smlouvy smaže z Platformy veškerá data a Obsah Klienta a Klientovi v této souvislosti nevznikají vůči Provozovateli žádné nároky. Pokud Klient Cenu Předplatného řádně a včas zaplatí (tj. platba bude připsána na účet Provozovatele) nejpozději k poslednímu dni trvání Verze zdarma, prvním dnem následujícím po posledním dni trvání Verze zdarma bude oprávněn Platformu využívat v rámci Plného přístupu, v rozsahu dle svého Předplatného. Doba, na kterou je zaplaceno Předplatné, začíná běžet prvním dnem Plného přístupu k Platformě.
  7. CENA PŘEDPLATNÉHO A DALŠÍ PLATBY
    1. Po dobu trvání Verze zdarma Provozovatel umožňuje Klientovi Platformu užívat zdarma.
    2. V režimu Plného přístupu Provozovatel umožňuje Platformu užít úplatně, kdy cena za užívání Platformy je stanovena ceníkem, který byl Provozovatelem a Klientem odsouhlasen v rámci nabídky Předplatného předložené ze strany Provozovatele (dále jen „Ceník“). Provozovatel může Ceník v případě potřeby upravovat či měnit; o případných změnách Ceníku bude Provozovatel Klienta vždy s dostatečným předstihem informovat. Případné změny Ceníku nemají vliv na již zaplacenou Cenu Předplatného.
    3. Klient se zavazuje platit za Plný přístup k Platformě cenu sjednaného Předplatného (v těchto Obchodních podmínkách jen „Cena Předplatného“).
    4. S výjimkou automatického prodloužení Smlouvy v souladu s odst. 14.2 Obchodních podmínek se Cena Předplatného platí předem na období trvání Předplatného. Bez řádného zaplacení Ceny Předplatného Provozovatel Klientovi neposkytne Plný přístup k Platformě.
    5. O zaplacení Ceny Předplatného Provozovatel vystaví Klientovi daňový doklad splňující požadavky právních předpisů.
    6. Veškeré ceny v Ceníku jsou uvedeny bez daně z přidané hodnoty. Daň z přidané hodnoty bude připočtena ke všem cenám v zákonné výši. Dnem uskutečnění dílčích zdanitelných plnění se pro účely DPH rozumí poslední den v kalendářním měsíci, ve kterém bylo plnění dle Smlouvy poskytováno.
    7. Všechny platby Klienta na základě Smlouvy budou placeny bezhotovostním převodem na bankovní účet Provozovatele uvedený v Ceníku nebo, umožňuje-li to v daném okamžiku Platforma, prostřednictvím platební brány online kartou. Platby jsou provedené dnem připsání příslušné částky na bankovní účet Provozovatele.
    8. Provozovatel akceptuje platby v následujících měnách: CZK.
    9. Náklady na zajištění přístupu k Platformě (zejména poplatky za internetové připojení), bankovní poplatky za přeshraniční platby a veškeré náklady konverze mezi měnami (pokud Klient platí v jiné měně, než v některé z uvedených v odst. 7.8) nese Klient.
  8. PRÁVA A POVINNOSTI KLIENTŮ
    1. Klient se zavazuje využívat Platformu výhradně v souladu s právními předpisy a těmito Obchodními podmínkami. Klient není oprávněn využívat Platformu k jakýmkoli jiným účelům nebo jakýmkoli jiným způsobem, než jak stanoví tyto Obchodní podmínky. Klient se potom především zavazuje, že
      1. nebude při užívání Platformy nebo v souvislosti s tím zasahovat do práv třetích osob či Provozovatele,
      2. nebude neoprávněně zasahovat do Platformy, a nebude se pokoušet získat přístup do Platformy jiným způsobem, než pomocí k tomu určených přihlašovacích údajů a prostřednictvím příslušného rozhraní, zejména nebude jakýmkoli způsobem rozmnožovat, pozměňovat, provádět dekompilaci či jinak zasahovat do Platformy, souvisejících zdrojových kódů a dokumentace, pokud k tomu není Provozovatelem výslovně písemně oprávněn,
      3. nebude užívat Platformu způsobem, který by ji mohl poškodit.
      4. nebude tajit, zakrývat či falšovat svou totožnost.
    2. Klientům se v rámci využívání Platformy zakazuje do Platformy nahrávat, prostřednictvím Platformy zpracovávat nebo jinak pomocí Platformy užívat či šířit jakýkoli obsah, který porušuje práva třetích osob nebo je z jakéhokoli důvodu nelegální, případně není relevantní pro obvyklé způsob užití Platformy, zejména:
      1. porušuje práva duševního vlastnictví (zejména práva k ochranným známkám, průmyslovým vzorům, obchodní firmě, právo autorské nebo práva s autorským právem související) či jde o nekalosoutěžní jednání,
      2. nabádá k páchání trestné činnosti nebo jiného deliktního jednání nebo takové jednání schvaluje, či jinak podporuje pachatele takové činnosti,
      3. zasahuje do osobnostních práv třetích osob, např. obsahuje nepravdivé údaje o třetí osobě, které by mohly tuto osobu poškodit, neoprávněně zobrazuje podobu či jinak užívá další chráněné osobnostní rysy,
      4. obsahuje pornografický obsah nebo obsah který je v rozporu s veřejným pořádkem nebo dobrými mravy,
      5. podporuje nebo propaguje teroristické nebo extremistické hnutí či jiné hnutí, které směřuje k potlačení práv a svobod člověka,
      6. je v rozporu s předpisy na ochranu osobních údajů.
    3. Klient nese plnou odpovědnost za veškerý obsah, který bude v souvislosti s využíváním Platformy do Platformy nahrávat. Provozovatel obsah Klienta není povinen jakkoli filtrovat či přezkoumávat. Tím není dotčena možnost Provozovatele kdykoli pozastavit možnost Klienta nahrávat do Platformy další obsah, případně pozastavit zobrazování obsahu nebo smazání obsahu Klienta, který porušuje zejména české či unijní právní předpisy, Obchodní podmínky nebo práva třetích osob či Provozovatele (dále jen „Protiprávní obsah“), a to za účelem plnění právních povinností Provozovatele (zejm. pokud Provozovatel zjistí, že obsah Klienta jakýmkoli způsobem porušuje právní předpisy). Klientovi v souvislosti s tím nevznikají vůči Provozovateli žádné nároky.
    4. V souladu s odst. 8.3 Obchodních podmínek bude Provozovatel postupovat, pokud obdrží příkaz k přijetí opatření proti Protiprávnímu obsahu od státních orgánů. O obdržení takového příkazu bude Provozovatel Klienta, jehož obsahu se týká, informovat. Provozovatel bude Klienta informovat i v případě, kdy Provozovatel obdrží od státního orgánu příkaz k poskytnutí informací o daném Klientovi.
    5. Pokud Klient či Uživatel v rámci Platformy přijde do styku s Protiprávním obsahem, je Klient povinen o Protiprávním obsahu Provozovatele bezprostředně informovat, a to na e-mail podpora@capitain.io. Klient je povinen do e-mailu uvést datum, čas, popis Protiprávního obsahu, včetně odůvodnění jeho protiprávnosti a odkazu na tento obsah či jeho screenshotu (dále jen „Oznámení“). Informace uvedené Klientem v Oznámení musí být přesné a úplné. Provozovatel Klientovi přijetí Oznámení potvrdí. Provozovatel následně Oznámení prověří, a pokud ho shledá důvodným, provede nezbytná opatření k zamezení výskytu Protiprávního obsahu na Platformě v souladu s odst. 8.3 Obchodních podmínek. O přijatých opatřeních informuje Klienta, který Oznámení podal a Klienta, proti jehož Protiprávnímu obsahu bylo opatření přijato, kterému poskytne i odůvodnění přijetí opatření.
    6. V případě, že Obsah Klienta bude jakýmkoliv způsobem zasahovat do práv třetích osob, je Klient povinen na výzvu Provozovatele nahradit Provozovateli veškerou újmu vzniklou Provozovateli v souvislosti se zásahem Obsahu Klienta do práv třetích osob (včetně všech nákladů soudních nebo jiných řízení). Klient se dále zavazuje, že na vlastní náklady získá pro Provozovatele veškerá práva dle těchto Obchodních podmínek, aby mohl Provozovatel pokračovat v řádném plnění Smlouvy. Další případné nároky Provozovatele dle právních předpisů tímto nejsou dotčeny. Klient bude zároveň na své vlastní náklady bránit Provozovatele proti veškerým případným nárokům třetích stran uplatňovaných vůči Provozovateli nebo jeho Klientům či obchodním partnerům v souvislosti s Obsahem Klienta porušujícím práva duševního vlastnictví nahraném v Platformě.
    7. V případě, že Provozovatel nabude podezření, že Klient porušil Smlouvu (zejm. porušil podmínky užívání Platformy, je v prodlení se zaplacením jakékoli platby dle Smlouvy apod.), je Provozovatel oprávněn bez dalšího pozastavit Klientovi možnost užívat Platformu a/nebo její dílčí funkce, a to až do odstranění podezření nebo zjednání nápravy ze strany Klienta. Další nároky Provozovatele tímto nejsou dotčeny.
  9. UŽIVATELSKÁ A MAJETKOVÁ PRÁVA K PLATFORMĚ
    1. Platforma je autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), v účinném znění (dále jen „autorský zákon“). Provozovatel na základě Smlouvy poskytuje Klientovi oprávnění k výkonu práva Platformu užít v podobě, v jaké je Platforma dostupná v tom kterém konkrétním čase, a to na dobu trvání Smlouvy, výhradně pro účely užití Platformy v souladu s těmito Obchodními podmínkami, a výhradně tomu odpovídajícím způsobem.
    2. Klient není oprávněn zpřístupnit Platformu třetím osobám, s výjimkou zpřístupnění Platformy Uživatelům podílejícím se na činnosti Klienta jménem a na účet Klienta.
    3. Klient není oprávněn do Platformy jakkoli zasahovat nebo ji měnit, spojit ji s jiným dílem, nebo ji zařadit do díla souborného. Klient není oprávněn vytvářet jakékoli rozmnoženiny Platformy.
    4. Klient a Provozovatel vylučují veškeré zákonné licence či volná užití ve prospěch Klienta, které je možné dohodou stran vyloučit.
    5. Pokud v rámci plnění Provozovatele na základě Smlouvy dojde k vytvoření jakéhokoli plnění, které je chráněno dle autorského zákona nebo jako jakýkoli jiný chráněný nehmotný statek, stává se takové plnění součástí Platformy a podmínky pro užívání Platformy se uplatní i na takové plnění.
    6. Tento článek 9 se uplatní obdobně i na jiné chráněné nehmotné statky než díla chráněná dle autorského zákona, která jsou součástí Platformy a jsou poskytována Provozovatelem.
    7. Platforma zahrnuje integrace na služby třetích stran; podmínky užívání těchto služeb třetích stran se řídí podmínkami dané třetí strany, se kterými se Klient může seznámit u poskytovatelů těchto třetích stran.
  10. UŽIVATELSKÁ A MAJETKOVÁ PRÁVA K OBSAHU KLIENTŮ
    1. Pokud Klient nahraje do Platformy nebo za účelem plnění Smlouvy nebo Provozovateli jinak poskytne jakýkoli chráněný nehmotný statek (zejm. jako autorské dílo nebo umělecký výkon) (dále jen „Obsah Klienta“), nahráním Obsahu Klienta do Platformy, resp. předáním Obsahu Klienta Provozovateli, poskytuje Klient Provozovateli nevýhradní licenci k užití Obsahu Klienta, a to na dobu trvání Smlouvy (nejdéle na dobu trvání majetkových práv k Obsahu Klienta), celosvětově a pro účely plnění Smlouvy a zajištění chodu Platformy, pro užití v rozsahu a způsoby k tomu potřebnými. Provozovatel je oprávněn poskytnout podlicenci třetí osobě. Klient tímto současně uděluje souhlas Provozovateli k postoupení licence třetí osobě. Klient licenci k Obsahu Klienta poskytuje jako bezplatnou a nemá nárok na jakoukoli odměnu v souvislosti s jejím poskytnutím ani užíváním Obsahu Klienta ze strany Provozovatele. Smluvní strany vylučují nárok na jakoukoli dodatečnou odměnu za poskytnutí licence k Obsahu Klienta, ledaže tuto není možné dohodou stran vyloučit.
    2. Pokud je to třeba k plnění Smlouvy, Provozovatel je oprávněn Obsah Klienta měnit, zpracovávat, a to i pomocí umělé inteligence, spojit jej s jinými díly nebo jej zařadit do souborného díla, případně dokončit nehotový Obsah Klienta.
    3. V případě, že obsah poskytnutý Klientem naplňuje znaky některého dalšího ze zákonem chráněných nehmotných statků, řídí se právní vztahy mezi Klientem a Provozovatelem z toho vyplývající přednostně zásadami stanovenými v tomto článku 10, zejména pokud se jedná o právo na využití obsahu Provozovatelem a o odměnu za vytvoření takového produktu.
  11. ZÁRUKY, ODPOVĚDNOST
    1. Platforma je poskytována „tak, jak je“. Klient se vzdává veškerých nároků z vadného plnění Provozovatele v souvislosti s Platformou, a to v rozsahu umožněném českým právním řádem.
    2. Provozovatel vynaloží potřebné úsilí k zajištění správnosti, přesnosti a úplnosti dat a výstupů zobrazovaných v Platformě. Nakládání s těmito daty a výstupy tomu musí Klient či Uživatel přizpůsobit. Provozovatel nenese odpovědnost za jednání Klienta či Uživatele učiněná na základě výstupů Platformy.
    3. Odpovědnost Provozovatele za jakoukoliv škodu vzniklou Klientovi v souvislosti s užíváním Platformy je omezená na Cenu Předplatného uhrazenou poměrně za posledních 6 (šesti) měsíců užívání Platformy předcházející vzniku škody. Provozovatel nebude v maximálním rozsahu povoleném českým právním řádem odpovídat za jakoukoliv nemajetkovou újmu a ušlý zisk vzniklý Klientovi v souvislosti s provozem Platformy. Provozovatel tak především není povinen nahradit Klientovi jakoukoli újmu vzniklou:
      1. v důsledku nemožnosti užívat Platformu;
      2. změnou těchto Obchodních podmínek;
      3. ztrátou, odcizením, vyzrazením či zneužitím přístupových údajů Klienta do jeho Účtu;
      4. v důsledku užití Platformy v rozporu s těmito Obchodními podmínkami či s právním řádem;
      5. v důsledku takového užívání Platformy, které je ze své podstaty nebezpečné;
      6. v důsledku užití služby či produktu poskytovaného třetí stranou;
      7. nezávisle na vůli Provozovatele;
      8. nesprávnou funkcí Platformy, tj. např. nesprávným či neúplným vytěžením informací z nahraných podkladů.
    4. Klient bere na vědomí, že Provozovatel vynakládá při plnění Smlouvy přiměřené úsilí k zajištění bezpečnosti informací přenášených v Platformě. Provozovatel však nenese odpovědnost za narušení bezpečnosti Platformy a přenášených informací, ke kterému došlo nezávisle na vůli Provozovatele i přes vynaložení přiměřeného úsilí k zabezpečení informací ze strany Provozovatele.
    5. Klient je povinen přijmout veškerá vhodná opatření k ochraně svých dat, zejména vytvářením záloh v strojově čitelných formátech v intervalech, které jsou běžné pro tuto oblast činnosti, nejméně však jednou denně. Provozovatel nenese odpovědnost za ztrátu dat Klienta a jich obnovu, pokud by takové ztrátě mohlo být zabráněno splněním povinnosti stanovené v tomto ustanovení.
  12. TECHNICKÁ PODPORA
    1. Klient je oprávněn kontaktovat Provozovatele za účelem řešení funkčnosti Platformy, zejména v případech, kdy je Platforma nebo její funkce nedostupné. Pro kontaktování Provozovatele je možné v těchto případech využít e-mailový kontakt podpora@capitain.io. Hlášení Klientů budou řešena v pracovní dny od 8:30 do 16:30 hodin.
    2. Provozovatel bude Klienta informovat o výsledku řešení jeho požadavku způsobem, který Klient využil ke kontaktu.
  13. OCHRANA INFORMACÍ
    1. Smluvní strany si jsou vědomy toho, že v rámci plnění Smlouvy si mohou poskytnout informace, které budou považovány za důvěrné. Nedohodnou-li se Smluvní strany výslovně písemnou formou jinak, jsou důvěrnými všechny informace, které jsou anebo by mohly být součástí obchodního tajemství Smluvní strany, tj. například informace o Zákaznících, Zákaznická data, informace o obchodních a marketingových postupech a strategiích, know-how, smlouvách s třetími stranami, obchodních partnerech, zaměstnancích a interních poměrech, informace o individuálně sjednaných podmínkách Smlouvy a o plnění Smlouvy, jakož i všechny další informace, jejichž zveřejnění by Smluvní straně mohlo způsobit újmu (dále jen „Důvěrné informace“).
    2. Veškeré Důvěrné informace Smluvní strany zůstávají výhradním majetkem této Smluvní strany a druhá Smluvní strana vyvine pro zachování jejich důvěrnosti a pro jejich ochranu stejné úsilí, jako by se jednalo o její vlastní Důvěrné informace. S výjimkou rozsahu, který je nezbytný pro spolupráci při plnění Smlouvy, se Smluvní strany zavazují nemnožit žádným způsobem Důvěrné informace druhé Smluvní strany, nepředat je třetí straně ani svým vlastním zaměstnancům a zástupcům s výjimkou těch, kteří s nimi potřebují být seznámeni, aby mohli plnit Smlouvu. Smluvní strany se zároveň zavazují nepoužít Důvěrné informace druhé Smluvní strany jinak než za účelem plnění Smlouvy.
    3. Ustanovení tohoto článku není dotčeno ukončením účinnosti Smlouvy z jakéhokoliv důvodu a jeho účinnost skončí 10 (deset) let po ukončení účinnosti Smlouvy.
  14. TRVÁNÍ A UKONČENÍ SMLOUVY
    1. Smlouva se uzavírá na dobu:
      1. pokud je poskytnuta Verze zdarma, pak na dobu trvání Verze zdarma sjednanou ve Smlouvě. V případě, že Klient nejpozději k poslednímu dni trvání Verze zdarma řádně zaplatí Cenu Předplatného, dojde k automatickému prodloužení Smlouvy na dobu trvání daného Předplatného. K zaplacení Ceny Předplatného může být poskytnuta dodatečná lhůta až v délce 2 (dvou) týdnů, během které bude moci Klient stále využívat Verzi zdarma. Lhůta je poskytnuta tak, že Provozovatel nadále fakticky umožňuje Klientovi užívat Verzi zdarma.
      2. pokud není poskytnuta Verze zdarma, pak na dobu trvání příslušného Předplatného.
    2. Smlouva se automaticky prodlužuje na další období Předplatného, pokud se neuplatní postup dle odst. 14.3 Obchodních podmínek. V případě, že k zaplacení Ceny Předplatného na další období Předplatného nedojde ani ve lhůtě 2 (dvou) týdnů ode dne, kdy došlo k automatickému prodloužení, Provozovatel má právo Smlouvu vypovědět bez výpovědní doby. V souladu s odst. 7.5 Obchodních podmínek nebude za účelem platby Ceny Předplatného zaslána Klientovi faktura.
    3. Každá Smluvní strana je oprávněna druhé Smluvní straně písemně oznámit, že si automatické prodloužení Smlouvy nepřeje, a to nejpozději 1 (jeden) měsíc před koncem aktuálně běžícího Předplatného. V takovém případě k prodloužení Smlouvy nedojde a Smlouva skončí k posledními dni běžícího Předplatného, případnou již zaplacenou Cenu Předplatného na následující období Provozovatel Klientovi vrátí do 1 (jednoho) měsíce od skončení Smlouvy.
    4. Provozovatel je oprávněn Smlouvu ukončit písemnou výpovědí bez výpovědní doby v případě, že Klient porušil Smlouvu podstatným způsobem, za předpokladu, že Provozovatel před vypovězením Smlouvy o tomto porušení Klienta e-mailem vyrozuměl a Klient nezjednal nápravu ani v přiměřené dodatečné lhůtě poskytnuté Provozovatelem, ne kratší, než 3 (tři) pracovní dny. Za podstatné porušení Smlouvy se považuje zejména (nikoli výlučně):
      1. prodlení Klienta se splněním jejích povinností dle této Smlouvy, které trvá déle, než 2 (dva) měsíce, včetně prodlení se zaplacením jakékoli platby dle Smlouvy;
      2. porušení podmínek užití Platformy stanovených touto Smlouvou;
      3. pokud se ukáže, že některé z prohlášení Klienta v této Smlouvě je nepravdivé, neúplné nebo nepřesné; nebo
      4. porušení povinnosti ochrany Důvěrných informací.
    5. Provozovatel je oprávněn tuto Smlouvu bez dalšího vypovědět v případě, kdy Klient přestane splňovat podmínky stanovené v odst. 2.3 Obchodních podmínek, tj. pokud bude ukončena Klientova podnikatelská činnost, příp. pokud již nebude vyvíjena na území České republiky.
    6. Každá ze Smluvních stran je oprávněna tuto Smlouvu bez dalšího vypovědět v případě vstupu do likvidace či pravomocného prohlášení konkurzu na majetek druhé Smluvní strany.
    7. Smluvní strany vylučují zákonné možnosti odstoupení od této Smlouvy a jejího vypovězení.
    8. Pro vyloučení pochybností si Smluvní strany potvrzují, že ukončením nebo zánikem této Smlouvy dochází zároveň k ukončení, resp. zániku veškerých licencí nebo jiných oprávnění užít Platformu, které byly Klientovi uděleny na základě této Smlouvy. Provozovatel při ukončení Smlouvy smaže z Platformy veškerá data a Obsah Klienta, Klientovi v této souvislosti nevznikají vůči Provozovateli žádné nároky.
  15. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ, ZPRACOVATELSKÉ ZÁVAZKY
    1. Provozovatel informuje o tom, jak v rámci provozu Platformy zpracovává osobní údaje Klientů (resp. Pověřených osob) jako správce osobních údajů v dokumentu „Informace o zpracování osobních údajů“, který je dostupný k nahlédnutí na https://www.capitain.cz/informace-o-zpracovani-osobnich-udaju/.
    2. Provozovatel ve vztahu k osobním údajům Zákazníků Klienta, které Klient nahrává do Platformy, vystupuje jako zpracovatel osobních údajů pro Klienta. Z toho důvodu Provozovatel s Klientem v tomto článku Obchodních podmínek sjednávají následující zpracovatelské závazky Provozovatele ve smyslu článku 28 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů, v účinném znění (dále jen „GDPR“).
    3. Účelem zpracování osobních údajů Zákazníků ze strany Provozovatele je plnění Smlouvy. Konkrétně jde o automatizované zpracování osobních údajů za účelem provozování a umožnění užívání Platformy, kdy Klient či Uživatel v rámci Platformy ukládá, analyzuje, vytěžuje, zobrazuje či jinak zpracovává informace z podkladů. Provozovatel není oprávněn osobní údaje Zákazníků, které zpracovává jako zpracovatel, zpracovávat pro jiné než Klientem ve Smlouvě stanovené účely.
    4. Provozovatel bude osobní údaje zpracovávat po dobu potřebnou ke splnění Smlouvy a neobdrží-li jinou instrukci dle odst. 15.6.7 Obchodních podmínek, vymaže veškeré osobní údaje, které zpracovával jako zpracovatel pro Klienta, bez zbytečného odkladu po ukončení plnění Smlouvy, nejpozději do 1 (jednoho) měsíce.
    5. Provozovatel bude pro Klienta zpracovávat Zákaznická data – osobní údaje, které budou Klientem vloženy do Platformy pro účely poskytování služeb Platformy, tj. zjednodušení účetních procesů včetně vytěžování informací z podkladů, a jejichž konkrétní rozsah závisí na Klientovi; zpravidla se může jednat o následující typy osobních údajů uvedených kategorií subjektů údajů:
      1. identifikační a kontaktní údaje Zákazníků;
      2. údaje o nákupech či o službách poskytnutých mezi Klientem a Zákazníkem, informace získané v rámci jejich vzájemných obchodních vztahů apod.;
      3. identifikační a kontaktní údaje Uživatelů zřízených v Platformě Klientem, informace o jejich aktivitě v Platformě;
      4. identifikační, kontaktní a platební údaje Zákazníků a dalších smluvních partnerů Klienta, další informace o těchto osobách vkládané do Platformy;
      5. další osobní údaje obsažené v dokumentech vložených Klientem či Uživatelem do Platformy a to zejm. jméno, příjmení, datum narození, bydliště, bankovní spojení, číslo daňového dokladu, pracovní zařazení apod.;
      6. další případné údaje vkládané do Platformy ze strany Klienta za účelem užívání Platformy.

Může se jednat o zvláštní kategorie osobních údajů ve smyslu čl. 9 GDPR (tzv. „citlivé“ údaje).

    1. Provozovatel se při zpracování osobních údajů pro Klienta zavazuje, že:
      1. zpracovává osobní údaje pouze na základě doložených pokynů Klienta, včetně v otázkách předání osobních údajů do třetí země nebo mezinárodní organizaci, pokud mu toto zpracování již neukládají právo EU nebo členského státu, které se na Klienta vztahuje; v takovém případě Provozovatel Klienta informuje o tomto právním požadavku před zpracováním, ledaže by tyto právní předpisy toto informování zakazovaly z důležitých důvodů veřejného zájmu;
      2. zajišťuje, aby se osoby oprávněné zpracovávat osobní údaje zavázaly k mlčenlivosti nebo aby se na ně vztahovala zákonná povinnost mlčenlivosti;
      3. přijme všechna technická a organizační opatření, aby zajistil úroveň zabezpečení odpovídající danému riziku, alespoň v rozsahu požadovaném článkem 32 GDPR;
      4. dodržuje podmínky pro zapojení dalšího zpracovatele (zejm. podmínky článku 28 odst. 2 a 4 GDPR, včetně předchozího souhlasu Klienta s tímto zapojením);
      5. zohledňuje povahu zpracování, je Klientovi nápomocen prostřednictvím vhodných technických a organizačních opatření, pokud je to možné, pro splnění povinnosti Klienta reagovat na žádosti o výkon práv subjektu údajů uvedených v článcích 12–23 GDPR, resp. žádosti osoby, pro kterou je Klient sám zpracovatelem;
      6. je Klientovi nápomocen při zajišťování souladu s povinnostmi podle článků 32–36 GDPR, (zejm. povinnost zabezpečovat osobní údaje, ohlašovat bezpečnostní incidenty atd.);
      7. v souladu s rozhodnutím Klienta všechny osobní údaje buď vymaže, nebo, požaduje-li to Klient, je vrátí Klientovi po ukončení plnění Smlouvy, a vymaže jejich existující kopie, nestanoví-li právní předpis jinak. Provozovatel je v případě ukončení Smlouvy povinen postupovat dle odstavce 15.4 těchto Obchodních podmínek;
      8. poskytne Klientovi veškeré informace potřebné k doložení toho, že byly splněny povinnosti stanovené v tomto článku Obchodních podmínek, a umožní audity, včetně inspekcí, prováděné Klientem nebo jiným auditorem, kterého Klient pověřil a k těmto auditům poskytne potřebnou součinnost; Klient je oprávněn provést audit pouze ve vztahu k dokumentům a prostorám, u kterých je to nezbytné k ověření plnění povinností dle tohoto článku Obchodních podmínek, po předchozím informování o plánovaném auditu či inspekci, a kdy tak nenaruší nad nezbytnou míru obchodní činnost Provozovatele; náklady auditu nese Klient;
      9. nahlásí Klientovi jakékoli porušení zabezpečení osobních údajů, a to bez zbytečného odkladu poté, kdy jej zjistí, i s ohledem na to, aby Klient mohl zejména řádně a včas splnit svou povinnost dle článku 33 nebo 34 GDPR;
      10. oznámí neprodleně Klientovi, že dle jeho názoru pokyn Klienta porušuje právní předpisy na ochranu osobních údajů.
    2. Klient uděluje Provozovateli výslovný souhlas se zapojením dalších zpracovatelů (sub-zpracovatelů) při zpracování osobních údajů dle Smlouvy. O zamýšleném zapojení dalšího sub-zpracovatele a/nebo změnách sub-zpracovatelů bude Provozovatel Klienta s dostatečným předstihem informovat pomocí oznámení na Webových stránkách []. Klient je povinen tato oznámení pravidelně sledovat. Klient může proti zapojení sub-zpracovatele vznést námitku ve lhůtě 5 (pěti) pracovních dnů od umístění oznámení Provozovatelem na Webové stránky. Pokud Klient v této lhůtě nevznese námitku, ve které výslovně Provozovateli sdělí, že se zapojením daného sub-zpracovatele nesouhlasí, vyjadřuje tím svůj souhlas se zapojením daného sub-zpracovatele. V případě nesouhlasu Klienta se zapojením sub-zpracovatele Provozovatel bez zbytečného odkladu Klienta vyrozumí, zda bude Provozovatel schopen plnit dále své smluvní povinnosti i bez daného sub-zpracovatele, nebo zda to možné není a každá ze Smluvních stran bude oprávněna vypovědět s účinností ke dni zapojení daného sub-zpracovatele Smlouvu. Pokud k vypovězení ze strany Klienta nedojde do 5 (pěti) pracovních dnů před datem zapojení daného sub-zpracovatele, právo vypovědět příslušnou Smlouvu z tohoto důvodu Klientovi zaniká a Provozovatel je oprávněn Platformu poskytovat se zapojením daného sub-zpracovatele.
    3. Klient tímto zároveň uděluje souhlas se zapojením následujících sub-zpracovatelů:
      1. eurodata AG, Großblittersdorfer Straße 257-259, 66119 Saarbrücken, Německo jako poskytovatele služby vytěžování informací z podkladů;
      2. This One s.r.o., IČO 037 34 404, se sídlem Jankovcova 1569/2c, Holešovice, 170 00 Praha 7, za účelem vývoje a rozvoje Platformy, a jako poskytovatele technické podpory v případě nedostupnosti funkcí Platformy;
      3. compacer CZ s.r.o., IČO 248 41 234, se sídlem Jugoslávských partyzánů 639/26, Bubeneč, 160 00 Praha 6, za účelem vývoje a rozvoje Platformy,
      4. compacer GmbH, reg. číslo HRB 752968, se sídlem 71116 Gärtringen, Max-Planck-Strasse 6-8, Spolková republika Německo, za účelem vývoje a rozvoje Platformy.
    4. Provozovatel bude osobní údaje zpracovávat automatizovaně v rámci Platformy.
  1. VZÁJEMNÁ KOMUNIKACE
    1. Všechna oznámení mezi Smluvními stranami, která se vztahují ke Smlouvě, nebo která mají být učiněna na jejím základě, musí být učiněna v písemné podobě a druhé straně doručena. Požadavek písemné formy je dodržen, i pokud je oznámení učiněno prostřednictvím emailu na níže uvedené adresy.
    2. Kontaktní údaje Smluvních stran:
      1. Provozovatel: e-mail: podpora@capitain.io, adresa pro doručování: adresa sídla Provozovatele.
      2. Ke komunikaci s Klientem budou využity kontaktní údaje uvedené při sjednávání Smlouvy, případně v rámci Účtu.
    3. Smluvní strany se zavazují, že v případě změny kontaktních údajů budou o této změně druhou stranu informovat nejpozději do 3 (tří) pracovních dnů. Klient je tak povinen učinit aktualizací údajů v Účtu.
  2. SPOLEČNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
    1. Provozovatel je oprávněn uvádět poskytování plnění Klientovi dle Smlouvy ke své vlastní prezentaci jakožto referenci.
    2. Klient nese veškeré náklady prostředků komunikace na dálku, které mu vzniknou při uzavírání a plnění Smlouvy.
    3. Provozovatel je oprávněn tyto Obchodní podmínky kdykoliv libovolně doplňovat či měnit. Toto doplnění a/či změna bude uveřejněna na Webových stránkách a informace o tomto doplnění a/či změně bude každému Klientovi také zaslána na jeho kontaktní e-mail uvedený v Účtu či v rámci sjednávání Smlouvy. Ke dni účinnosti nového znění Obchodních podmínek pozbývá předchozí znění Obchodních podmínek účinnosti. V případě, že se změnami Klient nesouhlasí, má právo Smlouvu vypovědět ke dni účinnosti nového znění Obchodních podmínek.
    4. Pokud je kterékoli ustanovení těchto Obchodních podmínek neplatné nebo nevynutitelné, nemá taková skutečnost vliv na platnost ani vynutitelnost ostatních ustanovení Obchodních podmínek.
    5. Klient souhlasí, že Provozovatel má právo postoupit na třetí osobu Smlouvu či její část. Klient není oprávněn převést ani jinak zatížit své pohledávky za Provozovatelem bez předchozího písemného souhlasu Provozovatele.
    6. Obě Smluvní strany na sebe přebírají nebezpečí změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 odst. 2 Občanského zákoníku.
    7. Smluvní strany vylučují použití ustanovení § 557 Občanského zákoníku.
    8. Smluvní strany vylučují použití ustanovení § 2389a až § 2389u Občanského zákoníku, kdy se veškerá práva a povinnosti Smluvních stran řídí Obchodními podmínkami.
    9. Pokud budou tyto Obchodní podmínky vyhotoveny ve více jazycích, uplatní se v případě rozporů mezi jednotlivými jazyky znění Obchodních podmínek v českém jazyce.
    10. 17.10.Tyto Obchodní podmínky jakož i veškeré právní vztahy na jejich základě vznikající i rozhodování sporů se řídí právním řádem České republiky. K řešení případných sporů vzniklých v souvislosti se Smlouvou je příslušný Obvodní soud pro Prahu 1, a pokud je v prvním stupni dle právních předpisů příslušný krajský soud, pak Městský soud v Praze
    11. 17.11.Toto znění Obchodních podmínek nabývá účinnosti dne 20.7.2024.